Προτεινόμενα θέματα δραστηριοτήτων
1. Δημιουργία μιας μαθητικής εφημερίδας
Επεξεργαστής Κειμένου, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή.
|
Για παράδειγμα:
- μία μαθήτρια θα ασχοληθεί με την επιμέλεια του εντύπου με το υλικό που θα δημιουργήσουν οι άλλοι μαθήτριες,
- μία μαθήτρια να ασχοληθεί με τις φωτογραφίες και τις εικόνες που θα μπουν στο έντυπο,
- οι άλλες μαθήτριες μπορούν να αναλάβουν μόνες τους ή σε συνεργασία ανά δύο ένα θέμα: π.χ. περιβαλλοντικές ανησυχίες, θέματα αγωγής υγείας, θέματα που ενδιαφέρουν το συγκεκριμένο σχολείο, θέματα της περιοχής του σχολείου.
Στο τέλος η εφημερίδα τυπώνεται και παρουσιάζεται στους μαθήτριες της τάξης, στους γονείς, στους καθηγητές και στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου.
2. Δημιουργία Λευκώματος της τάξης.
Επεξεργαστής Κειμένου, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
|
Αποφασίζεται για κάθε μαθήτρια να γράψουν ένα μικρό κείμενο περίπου 3-5 συμμαθήτριες της ανάλογα με τις παρέες και τις φιλίες που έχουν δημιουργηθεί. Το κείμενο μπορεί να είναι ελεύθερο. Ζητείται για παράδειγμα από τις μαθήτριες να γράψουν κείμενα που να απευθύνονται στις συμμαθήτριες τους μετά από 20 χρόνια. Τα κείμενα συλλέγονται και διαμορφώνονται με τις αντίστοιχες φωτογραφίες δίπλα τους σε ένα ενιαίο λεύκωμα.
Παράδειγμα σελίδας λευκώματος
|
|
3. Ελεύθερη μεταφορά ενός μύθου σε ένα λογισμικό Παρουσιάσεων.
Λογισμικό Παρουσιάσεων, πρόγραμμα της Ζωγραφικής, Μηχανές Αναζήτησης, Επεξεργαστής Κειμένου.
|
Για τις εικόνες που θα χρησιμοποιήσουν μπορούν:
- να τις αναζητήσουν σε συλλογή clipart,
- να τις δημιουργήσουν με το πρόγραμμα της Ζωγραφικής ή
- να τις αναζητήσουν με τη βοήθεια μιας Μηχανής Αναζήτησης, που δίνει αυτή τη δυνατότητα (π.χ. τη Μηχανή Αναζήτησης Google).
Μετά την ολοκλήρωσή τους οι εργασίες παρουσιάζονται στην τάξη.
4. Δημιουργία παρουσίασης με θέμα: το σχολείο μας.
Λογισμικό Παρουσιάσεων, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
|
5. Σχεδιασμός παιχνιδιού με τη Scratch / Byob.
Scratch / Byob
|
Εντολές: κίνησης, ελέγχου, αισθητήρων, τελεστών, όψεων, πένας
Χρήση διαδικασιών.
Νέες εντολές:
Συμβουλευτείτε την ανάρτηση "Δημιουργώντας παιχνίδια με χρήση της Scratch" στο παρόν blog.
6. Δημοσκόπηση
Προτεινόμενα εργαλεία:
|
Επεξεργαστής Κειμένου, λογιστικό φύλλο, λογισμικό παρουσιάσεων
|
Οι μαθήτριες θα επιλέξουν ένα θέμα και θα κάνουν σχετική δημοσκόπηση στις συμμαθήτριές τους της Γ΄ Γυμνασίου. Θα δημιουργήσουν ερωτηματολόγια με τη βοήθεια επεξεργαστή κειμένου, θα επεξεργαστούν τις απαντήσεις που συνέλεξαν με χρήση λογιστικού φύλλου και θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα σε όλη την τάξη με χρήση διαφανειών. Καλό είναι να χρησιμοποιηθούν πίνακες και γραφήματα που θα κάνουν ακόμη πιο κατανοητά τα αποτελέσματα.
Προτεινόμενα θέματα:
1. Πως φανταζόσαστε τον/την «ιδανικό -ή καθηγητή –τρια»
2. Τα προβλήματα των νέων με τους εθισμούς
3. Έρευνα για κάποιο περιβαλλοντικό πρόβλημα
4. Ποια είναι τα βασικά θέματα που απασχολούν άτομα της ηλικίας σας
5. Έρευνα σχετική με τη χρήση του internet
6. Έρευνα σχετική με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου
8. Έρευνα σχετική με τη διατροφή
7. Δημιουργία ιστολογίου (blog)
Προτεινόμενα εργαλεία:
|
Επισκεφτείτε τη διεύθυνση http://blogs.sch.gr (προτείνεται) ή www.blogger.com
|
Με τη βοήθεια του λογισμικού που θα βρείτε στις προτεινόμενες διευθύνσεις δημιουργείστε ιστολόγιο που θα περιγράφετε κάποιες από τις δραστηριότητες που συμμετείχατε στο σχολείο (π.χ. το πρόγραμμα αειφορίας). Εμπλουτίστε το με σχετικές φωτογραφίες, ήχους ή και βίντεο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου