Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

Δραστηριότητες Γ΄ Γυμνασίου


Προτεινόμενα θέματα δραστηριοτήτων
Παρακάτω προτείνονται ορισμένες δραστηριότητες που αξιοποιούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχετε αποκτήσει και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.

1. Δημιουργία μιας μαθητικής εφημερίδας
Προτεινόμενα εργαλεία:
Επεξεργαστής Κειμένου, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή.

Οι μαθήτριες της τάξης χωρίζουν τις αρμοδιότητες και τα θέματα που θα ασχοληθούν.
Για παράδειγμα:
  • μία  μαθήτρια θα ασχοληθεί με την επιμέλεια του εντύπου με το υλικό που θα δημιουργήσουν οι άλλοι μαθήτριες,
  • μία  μαθήτρια να ασχοληθεί με τις φωτογραφίες και τις εικόνες που θα μπουν στο έντυπο,
  • οι άλλες μαθήτριες μπορούν να αναλάβουν μόνες τους ή σε συνεργασία ανά δύο ένα θέμα: π.χ. περιβαλλοντικές ανησυχίες, θέματα αγωγής υγείας, θέματα που ενδιαφέρουν το συγκεκριμένο σχολείο, θέματα της περιοχής του σχολείου.
Μετά από το πέρας συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος τα θέματα συγκεντρώνονται και παρουσιάζονται στην τάξη. Αποφασίζονται τυχόν αλλαγές και η μαθήτρια που έχει αναλάβει συγκεντρώνει το υλικό και του δίνει τελική μορφή.
Στο τέλος η εφημερίδα τυπώνεται και παρουσιάζεται στους μαθήτριες της τάξης, στους γονείς, στους καθηγητές και στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου.

2. Δημιουργία Λευκώματος της τάξης.
Προτεινόμενα εργαλεία:
Επεξεργαστής Κειμένου, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή

Με τη χρήση της web κάμερας τους εργαστηρίου ή μιας ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής παίρνονται φωτογραφίες από κάθε μαθήτρια.
Αποφασίζεται για κάθε μαθήτρια να γράψουν ένα μικρό κείμενο περίπου 3-5 συμμαθήτριες της ανάλογα με τις παρέες και τις φιλίες που έχουν δημιουργηθεί. Το κείμενο μπορεί να είναι ελεύθερο. Ζητείται για παράδειγμα από τις μαθήτριες να γράψουν κείμενα που να απευθύνονται στις συμμαθήτριες τους μετά από 20 χρόνια. Τα κείμενα συλλέγονται και διαμορφώνονται με τις αντίστοιχες φωτογραφίες δίπλα τους σε ένα ενιαίο λεύκωμα.
Παράδειγμα σελίδας λευκώματος
Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.
Φωτογραφία
μαθήτριας
Όνομα μαθήτριας

Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.
Φωτογραφία
μαθήτριας
Όνομα μαθήτριας



3. Ελεύθερη μεταφορά ενός μύθου σε ένα λογισμικό Παρουσιάσεων.
Προτεινόμενα εργαλεία:
Λογισμικό Παρουσιάσεων, πρόγραμμα της Ζωγραφικής, Μηχανές Αναζήτησης, Επεξεργαστής Κειμένου.

 Οι μαθήτριες θα επιλέξουν ένα μύθο και θα τον καταγράψουν στον Επεξεργαστή Κειμένου. Στη συνέχεια οι μαθήτριες θα αποφασίσουν το χωρισμό της ιστορίας σε κάρτες και θα αποφασίσουν τη μορφή των εικόνων που θα εμπλουτίσουν τις διαφάνειες και θα κάνουν την ιστορία πιο παραστατική.
Για τις εικόνες που θα χρησιμοποιήσουν μπορούν:
  • να τις αναζητήσουν σε συλλογή clipart,
  • να τις δημιουργήσουν με το πρόγραμμα της Ζωγραφικής ή
  • να τις αναζητήσουν με τη βοήθεια μιας Μηχανής Αναζήτησης, που δίνει αυτή τη δυνατότητα (π.χ. τη Μηχανή Αναζήτησης Google).

Μετά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού και της συλλογής του υλικού οι μαθήτριες δημιουργούν τη δική τους παρουσίαση, μεταφέροντας με την λειτουργία «Αντιγραφή-Επικόλληση» τα κείμενα και εισάγοντας τις εικόνες στις διαφάνειες.
Μετά την ολοκλήρωσή τους οι εργασίες παρουσιάζονται στην τάξη.

4. Δημιουργία παρουσίασης με θέμα: το σχολείο μας.
Προτεινόμενα εργαλεία:
Λογισμικό Παρουσιάσεων, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή

1-2 μαθήτριες αποφασίζουν τα περιεχόμενα της παρουσίασης και επιλέγουν να προετοιμάσουν τις διαφάνειες για ένα θέμα. Μία μαθήτρια ασχολείται με τη λήψη φωτογραφιών από το σχολικό χώρο και την μεταφορά τους στον υπολογιστή. Στο τέλος οι διαφάνειες που έχουν ετοιμαστεί παρουσιάζονται σε όλη την τάξη, αποφασίζονται τυχόν τροποποιήσεις και ενώνονται σε μία ενιαία παρουσίαση.


5. Σχεδιασμός παιχνιδιού  με τη Scratch / Byob.
Προτεινόμενα εργαλεία:
Scratch / Byob

Προαπαιτούμενες γνώσεις
Εντολές: κίνησης, ελέγχου, αισθητήρων, τελεστών, όψεων, πένας
Χρήση διαδικασιών.
Νέες εντολές:
Συμβουλευτείτε την ανάρτηση "Δημιουργώντας παιχνίδια με χρήση της Scratch" στο παρόν blog.

6. Δημοσκόπηση
Προτεινόμενα εργαλεία:
Επεξεργαστής Κειμένου, λογιστικό φύλλο, λογισμικό παρουσιάσεων

Οι μαθήτριες θα επιλέξουν ένα θέμα και θα κάνουν σχετική δημοσκόπηση στις συμμαθήτριές τους της Γ΄ Γυμνασίου. Θα δημιουργήσουν ερωτηματολόγια με τη βοήθεια επεξεργαστή κειμένου, θα επεξεργαστούν τις απαντήσεις που συνέλεξαν με χρήση λογιστικού φύλλου και θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα σε όλη την τάξη με χρήση διαφανειών. Καλό είναι να χρησιμοποιηθούν πίνακες και γραφήματα που θα κάνουν ακόμη πιο κατανοητά τα αποτελέσματα.
Προτεινόμενα θέματα:
1.      Πως φανταζόσαστε τον/την «ιδανικό -ή καθηγητή –τρια»
2.      Τα προβλήματα των νέων με τους εθισμούς
3.      Έρευνα για κάποιο περιβαλλοντικό πρόβλημα
4.      Ποια είναι τα βασικά θέματα που απασχολούν άτομα της ηλικίας σας
5.      Έρευνα σχετική με τη χρήση του internet
6.      Έρευνα σχετική με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου
8.   Έρευνα σχετική με τη διατροφή

7. Δημιουργία ιστολογίου (blog)
Προτεινόμενα εργαλεία:
Επισκεφτείτε τη διεύθυνση http://blogs.sch.gr  (προτείνεται) ή www.blogger.com 


Με τη βοήθεια του λογισμικού που θα βρείτε στις προτεινόμενες διευθύνσεις δημιουργείστε ιστολόγιο που θα περιγράφετε κάποιες από τις δραστηριότητες που συμμετείχατε στο σχολείο (π.χ. το πρόγραμμα αειφορίας). Εμπλουτίστε το με σχετικές φωτογραφίες, ήχους ή και βίντεο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου